Fizic “goldies”, vârstă “oldies”?




Tinerilor le cam stau bătrânii în drum. 
Bătrânilor le cam stau tinerii în gât.
Unii n-au minte, alții n-au vlagă.
Dacă pentru cei tineri singurul sfat e să se pună cu burta pe carte și să deschidă ochii la cât mai multe experiențe, pentru cei ca mine am un gând optimist/realist:
Unii spun că viața începe la 40. Nu, nu cred asta, dar sigur nu se termină la 40.
Sunt din nefericire prea puține exemplele, dar cu atât mai puternice. 
Câte un bărbat de 40, 50 și chiar 60 care rupe terenurile de tenis în două de vrei să joace el la simplu și tu cu un prieten la dublu, să aveți și voi măcar o șansă. 
Câte o femeie care întoarce toate privirile deși are 3 copii, din care unul e major.
Ce au făcut oamenii aceștia diferit?

ÎN PRIMUL RÂND NU AU AȘTEPTAT SĂ CADĂ PIESE CA SĂ ÎNCEAPĂ SĂ AIBĂ GRIJĂ DE MAȘINĂ. 

Da. Corpul este o mașină superbă. Subiect pentru artiști, mirare prentru medici, ideal pentru ingineri. 
Un corp perfect funcțional la 50 nu se educă de la 49!
Genetica nu poate să lupte de una singură cu 8 ore de stat în cur pe scaun la job, în poziția aia cocoșată de la calculator. Genetica, oricât de bună, nu poate să lupte nici cu fast-food-mania. 
Vă garantez că și celebra sculptură Arcaș odihnindu-se ar fi arătat altfel dacă modelul mânca numai cips-uri, burgeri, mici și cârnați în cantități mai mari, că e cu doar 2 lei mai scump să go for large. 
O dietă, indiferent cât de bună, nu bate un stil de viață.
Merg pe 40. Nu mă bucur. Era o vreme când îi numeam pe cei de 30 pensionari. 
Mama ei de viață. 
Chiar dacă ți se pare că ai citit articolul ăsta cam târziu, uite câteva ponturi gratis, ca între moși și babe, care să te ajute dacă începi de astăzi o schimbare care să nu implice doar un mers la coafor:

Bea multă apă, dar nu câte un litru. Corpul are nevoie de un aport continuu. Amuzant e că au apărut aplicații care îți aduc aminte să bei apă!! Muza are așa ceva :)) Un sunet ca de bicicletă îi aduce aminte de vreo 8 ori pe zi să bea. Tu când ai băut ultimul pahar? (Pentru bărbați sper să scoată un reminder cu bere).

Înjumătățește-ți toate porțiile. Ca un prim pas. Micul dejun poți să-l lași la fel, dar în schimb reduci un pic mai mult cina. Știu că toți plecăm de la job hămesiți, dar masa după program, când programul se termină și la 10 seara, este un factor de risc, nu de reglaj. 

Nu vei merge la sală! Ciudată asta, nu? Reformulăm. Dacă nu ai mers la sală în viața ta și acum ai 40 e de presupus că NU ți-a plăcut nici măcar ca idee. Așa că nu ai ce să cauți acolo doar pentru că e kindda cool. Ție o să ți se pară o condamnare la galeră! Pardon, la ganteră :))
Alege un sport care ți se potrivește. Biliardul și șahul se exclud. 

Dacă ieși să alergi în parc ai grijă că NU există adidași prea scumpi! Sigur, există pantofi sport care costă mai mult decât merită, dar în general asta se întâmplă și cu aceia care par ieftini. Ideea e să te doară mușchii la finalul unei ture de parc, nu să constați că te dor bătături pe care nu le aveai.

Sună un prieten! E mai ușor în doi.

Sunt multe aplicații care au asociate adevărate comunități. Inclusiv pe facebook sunt. Culmea, facebook-ul scoate oameni din casă! Alergători, bicicliști și tot felul de iubitori de sport sau doar oameni care realizează cât e de necesar SE PROVOACĂ direct sau indirect. Merge! Abia așteaptă fata de la contabilitate să-și afișeze timpul unei ture de Herăstrău, cu două minute mai bun decât al blondei de la vânzări. 

Nu în ultimul rând, caută pe net tutoriale. Nu vreau să fiu nașpa, dar la noi mulți antrenori de nivel mediu sunt ca mecanicii de la service: par că știu doar dacă nu te pricepi tu deloc la mașini. 
Iar tu deja ai început să te pricepi :)
Baftă!

P.S. Dacă vrei ceva încercat de mine, intră pe pagina Sky Wellness aici: http://on.fb.me/1uUwH3s

foto: berndgeorg
Back to Top